top of page

מתארגנים על סוף החופש


זאת רק אני, או שככל שהחופש מתקדם גוברת תחושת הכאוס?

כל יום למצוא סידור אחר לילדים, לחפש פעילות שאף אחד לא יתלונן עליה, לדאוג שכולם יהיו שבעים כל היום, להילחם על כמה שפחות זמן מסכים, להיאבק בבלגן ההולך ומצטבר וגם להתחיל להתכונן לשנת הלימודים. אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני קצת מתחילה להתחרפן.

יחד עם תחושת האי-סדר, אני בכל זאת מרגישה שלא הספקתי להיות מספיק עם הילדים, ליהנות מהם, לבלות איתם ולעשות יחד דברים שרק החופש מאפשר. לכבוד השבוע האחרון של החופש החלטתי להתארגן על העניינים, לתכנן מראש ובאופן מסודר מה אנחנו הולכים לעשות כל יום ועל הדרך גם להפתיע אותם בכל בוקר לגבי הפעילויות שמחכות לנו.

בפוסט הזה אציג לכם את הדרך שמצאתי לארגון השבוע, וזה גם מה שיחתום את פרויקט הקיץ כאן בטרונצ'ו - "חופש גדול, כסף קטן". אבל רגע, זה לא נגמר כל כך מהר כמו שזה נראה, כי בנוסף לרעיון לארגון (שכמובן עולה כמה שקלים בודדים, בהתאם לכללי הפרויקט), אציג בפוסט הזה את הפעילות הראשונה בשבוע, ובהמשך השבוע אציג גם את שאר הפעילויות בקבוצת הפייסבוק "טרונצ'ו - הורים וילדים נהנים מהחיים" (אם אתם עוד לא שם, מהרו להצטרף!). אז כן, אנחנו לקראת סיום, אבל עדיין יש למה לחכות :)

אז האמת היא, שכבר בתחילת החופש עשיתי סיבוב חיפש במקסטוק אחרי דברים שיוכלו לשמש אותנו בפרויקט, ובין השאר קניתי את קופסת התרופות הזו שעלתה כמה שקלים. לא ממש ידעתי מה נעשה איתה, אבל הייתה לי הרגשה שיהיה אפשר להשתמש בה כדי לעשות משהו נחמד. החופש התקדם והתקדם לו, ועדיין לא מצאתי רעיון, אבל דווקא עכשיו לקראת הסוף הבנתי פתאום כמה הקופסה יכולה לעזור לכולנו.

הכנתי פתקים צבעוניים שאפשר לכתוב בהם עבור כל יום מה עושים, לאן הולכים, מה אוכלים ולתוספת קטנה ומעניינת - גם איפה מצטלמים, כי תמיד כיף שיש תמונה למזכרת. הדפסתי 7 פתקים, ישבתי במשך שעה ותכננתי היטב מה אנחנו הולכים לעשות בכל יום בשבוע, השלמתי את הפרטים בפתקים, קיפלתי כל פתק והכנסתי ליום המיועד בקופסה. בבוקר נתתי לילדים את הקופסה והודעתי להם בחגיגיות שבכל יום מצפה להם הפתעה לגבי הפעילות שנעשה, והם יוכלו לגלות אותה אם יפתחו את הפתק היומי.

את הפתקים האלה אני מעניקה לכם כפרינטבל שתוכלו להוריד ממש כאן. כמובן שאין חובה להיעזר בקופסה, אבל זה היה נראה לי שדרוג נחמד וגם קל להשיג אותה בחנויות רבות ובבתי מרקחת. אם אין לכם קופסה כזו וגם אין לכם זמן וכוח ללכת לקנות אחת, אפשר להחביא בכל בוקר פתק שהילדים יחפשו ברחבי הבית, להניח בתיבת הדואר, או פשוט לתלות על המקרר.

ומכיוון שהבטחתי לספר לכם גם על הפעילויות השונות, נפתח בפעילות של יום ראשון.

אז כן - גן שעשועים ופיצה הם לא הרעיונות הכי מקוריים בעולם, אבל הם לגמרי עשו את העבודה (במיוחד כי זה היה ביחד עם בני הדודים). לגבי היצירה, היה ממש כיף ואני שמחה לשתף אתכם ברעיון. יש את היצירות האלה שעושים ואפילו מאוד נהנים, אבל כשמסיימים מתלבטים מתי הרגע הנכון להשליך אותן לעזאזל. ויש את היצירות האלה שממשיכות לשמח גם אחרי שמסיימים אותן. הפעם יצרנו ערכת שרבוט קטנה שאפשר לסחוב בקלות לכל מקום ובכל פעם שהילדים משתעממים קצת הם ישמחו לשלוף אותה.

מה צריך?

מכסה של קופסת נעליים

טפט לוח גיר או צבע לוח גיר

דפים בגודל A5

חתיכת דאקטייפ

צבעי גואש

מה עושים?

מתחילים בהדבקת הטפט (או בצביעה, אם אתם משתמשים בצבע לוח גיר) על הצד החיצוני של המכסה, ומשאירים שוליים.

בצד הפנימי של המכסה מדביקים ערימה של דפים בעזרת דאקטייפ.

הופכים בחזרה ומקשטים עם צבעי גואש, וואשיטייפ, מדבקות או כל חומר אחר שיכול להתאים. זה הזמן להתפרע!

עכשיו רק שומרים את הערכה במקום זמין כדי שהילדים יוכלו להשתעשע איתה מתי שבא להם ולכם אולי יהיו כמה דקות של שקט...

אה, רגע! אמרנו שנצטלם במתקנים, נכון? אז הנה התמונה שפשוט לא מפסיקה להצחיק אותי!

חגיגה של קיץ בטרונצ'ו!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page