top of page

מתנות בהזדמנות #6: פעילויות ללא מסכים


מתנות בהזדמנות

שימו רמקולים ולחצו על התמונה :)

את החופש הגדול האחרון סיימתי בתחושה של הפסד בקרב מול המסכים. אני יודעת, זה נשמע קצת דרמטי, אבל לאורך חודשיים שלמים הייתי בתחושה שאני מובסת שוב ושוב בניסיון לגרום לילדים ליהנות מפעילויות שונות ומגוונות שלא כוללות בהייה ממושכת ופסיבית במחשב, בטלפון או בטלוויזיה. אבל מה לעשות? כשההורים צריכים לעבוד ולהספיק מיליון ואחד דברים, יש פחות זמן להשקיע ולתת תשומת לב לילדים, והפתרון הכי קל כשצריך שקט ברקע הוא המסכים.

אחרי שהתאוששתי קצת מקרבות יולי-אוגוסט, אני מגיעה לחגים נחושה ומוכנה יותר. יוצא שכמעט כל החגים השנה הם באמצע השבוע, כך שיש יותר פנאי להיות באמת עם הילדים ולבלות איתם, אבל אני אשמח שגם בלעדיי הם ימצאו תעסוקה קצת פחות אלקטרונית. חדורת מוטיבציה, אספתי שש המלצות למוצרים שיכולים לסייע במשימה, והוכתרו אצלנו בבית בהצלחה רבה. הפוסט הזה קצת שונה מהקודמים, כי הפעם קודם כל חשבתי על סוג הפעילות, ואחר כך התאמתי לה מוצר שהייתה לנו איתו התנסות חיובית בפעילות המדוברת. אז הרווח כאן בעצם כפול - כל המלצה גם נותנת רעיון לפעילות מוצלחת, וגם מספקת המלצה על מוצר מצוין מניסיוננו האישי.

אז הנה הן, שש המלצות למתנות שיפעילו את הילדים לזמן ממושך ללא מסכים:

מתנות בהזדמנות ההמלצות של טרונצ'ו

1. קריאה משותפת

מה זה? כראמל - סדרת ספרים, תענוג לקרוא יחד עם הילדים.

איפה קונים? בכל חנויות הספרים, למשל כאן.

כמה עולה? 79 ש"ח לפני מבצעים.

מה יש לי לומר על זה? אני מאמינה גדולה בהקראת סיפורים לילדים. אצל הגדולים שלי זה הוכיח את עצמו כזרז מעולה לקריאה עצמאית, ועם הקטנים זה פשוט זמן איכות נהדר. כרגע אני בשלב הזה עם הילדונת בכיתה ב', ואחרי לא מעט ניסיונות אני יכולה לומר שאחד הקריטריונים החשובים לבחירת ספר מתאים הוא שהילדה תתעניין בו כמובן, אבל לא פחות חשוב מכך, גם אני. אם אחת מאתנו פחות תתחבר לסיפור, זה פשוט לא יחזיק מעמד. אני מעריכה שלרובכם אין צורך בהיכרות עם כראמל, סדרת הספרים הנהדרת של הסופרת מאירה ברנע-גולדברג. מה שיש לי לחדש כאן, זה שאם לא יצא לכם לקרוא את הספר בעצמכם, ממש מומלץ לעשות את זה, וקריאה יחד עם הילד או הילדה זה תירוץ מושלם. אחרי שנכנסים לטירוף מומלץ להגיע לאחד המפגשים עם הסופרת שמתרחשים ברחבי הארץ בתדירות די גדולה, כדי להשלים את החוויה.

הספר כראמל נער החידות

2. פרויקט בישול

מה זה? מכונת פסטה שמבטיחה תעסוקה של שעות במטבח.

איפה קונים? יש המון דגמים וטווח מחירים רחב. שלנו הוזמנה מכאן.

כמה עולה? 179 ש"ח (במבצע, שנראה לי די קבוע).

מה יש לי לומר על זה? מאז שיש לי ילדים אני פחות אוהבת להתקשקש במטבח ומעריכה בעיקר מתכונים זריזים וקלילים. אין לי שום רצון לבזבז את הזמן שלי על השקעה באוכל, טעים ככל שיהיה, כשאחרי כמה שעות לא נשאר ממנו כלום. אבל מאז שהילדים הגיעו לגיל שבו בא להם להיכנס למטבח ולבשל, כבר לא אכפת לי שיצאו מהמטבח שלנו מנות מושקעות ומפונפנות, כמו פסטה טרייה למשל. אני יודעת שתמיד יהיה לזה מחיר של בלגן מטורף ולכלוך בכמויות, אבל זה בהחלט שווה לי כמה שעות טובות של תעסוקה פלוס סגירת הפינה של האוכל שיורדת מאתנו ההורים. לא מזמן בת ה-11 קיבלה במתנה ליום ההולדת מכונת פסטה, ומאז, אחת לכמה ימים המטבח כולו מגויס לטובת האירוע ומתמלא בקמח ואטריות שתלויות לייבוש בכל מקום. אני עוד לא סגורה לגבי הדעה שלי על העניין, אבל בהחלט אפשר לומר שזה מספק פעילות נהדרת ללא מסכים.

מכונת פסטה סולתם

3. מגזין לילדים

מה זה? מגזין "אדם צעיר". תוכן נהדר, איורים מופלאים, ללא פרסומות.

איפה קונים? באתר אדם צעיר.

כמה עולה? בין 40 ש"ח ל-47 ש"ח לגיליון, תלוי בתוכנית שבוחרים.

מה יש לי לומר על זה? התגובה של הילדים שלי בכל חודש כשהם מוצאים את את הגיליון החדש של "אדם צעיר" בתיבת הדואר, מדברת בעד עצמה (צרחות גיל, קריעת העטיפה במהירות האור ושקיעה בקריאה מרוכזת). יש משהו מקסים במנוי על עיתון, כזה שמגיע בדואר, ממש כמו פעם. "אדם צעיר" הוא מגזין שמלא בתוכן מעולה ומגוון, בכל חודש סביב נושא אחר, ומלווה באיורים יפיפיים ומושקעים, בכל חודש על ידי מאייר/ת שונה. מעבר לעיתון עצמו, יש תקשורת מאוד מכבדת עם הילדים ומספר עמודים מוקדשים בכל גיליון לתכנים שנשלחים על ידי הקוראים. הילדים שלי חוזרים לקרוא גם גיליונות ישנים שוב ושוב, כך שאם יש לכם התלבטות לגבי ההוצאה החודשית, היא בהחלט מוצדקת.

גיליון "אדם צעיר" בנושא הארי פוטר

4. משחקי קופסה

מה זה? ערכת משחקים קלאסיים בקופסת עץ יפיפייה.

איפה קונים? באתר Vertbaudet.

כמה עולה? 175 ש"ח. הרבה פעמים יש מבצעים אז שווה לעקוב.

מה יש לי לומר על זה? כשהייתי ילדה הייתה לנו בבית קופסת קרטון עם 100 משחקי לוח שהייתה מלאה בחיילים, קוביות והרבה דפי קרטון דקיקים שבעצם היו לוחות של כל מיני משחקים שלא ממש היה ברור לנו איך לשחק בהם. יכול להיות שבחרתי להמליץ על הקופסה הזו מתוך פרץ נוסטלגי, אבל אין ספק שהיא הרבה יותר שיקית מהגרסה הזכורה לי מילדות. מדובר בקופסת עץ שמכילה אביזרים ולוחות ל-50 משחקים, יחד עם ההוראות המצורפות. חלק מהמשחקים מן הסתם קיימים אצלכם בבית, אבל בטח לא באריזה כל כך יפה, נכון? בכל מקרה, מדובר בערכה שתמיד כיף לשלוף כדי להעסיק את הילדים בינם לבין עצמם, או יחד עם המבוגרים.

קופסת עץ עם 50 משחקים

5. ללמוד משהו חדש

מה זה? ספר מהמם ללימוד שחמט עם הסברים קלילים, חידות ותרגילים.

איפה קונים? Book Depository.

כמה עולה? 40 ש"ח.

מה יש לי לומר על זה? למרות הסעיף הקודם וחיבתי למשחקי קופסה, לשחמט מעולם התחברתי. את הספר הזה קניתי לילד הגדול חובב השחמט במטרה לעודד אותו לקרוא באנגלית, אבל הספר כל כך מקסים ומושך, שמצאתי את עצמי קוראת בו יחד עם הילדות ונהנית מכל רגע. הספר מסביר כל מה שצריך לדעת על המשחק, ממש מהבסיס, וממשיך עם חידות וטיפים שמסייעים לשפר את כישורי השחמט. החידות מלוות במדבקות שניתן להדביק בספר, כך שהקריאה היא חוויה משחקית בפני עצמה. ההסברים כתובים בשפה מאוד ברורה וקלה להבנה, כך שהספר בהחלט יכול לסייע גם בשיפור האנגלית של הילדים הבוגרים יותר.

ספר ללימוד שחמט

6. דפי פעילות

מה זה? ערכת דפי פעילות לסתיו שניתן להדפיס ולתת לילדים בלי מאמץ.

איפה קונים? ממש כאן, בחנות של טרונצ'ו!

כמה עולה? 25 ש"ח, אבל אם קיבלתם את הניוזלטר, הגיע אליכם קוד קופון של 20% הנחה.

מה יש לי לומר על זה? את הקובץ הזה תכננתי ועיצבתי בדיוק בשביל להוציא את הילדים מהמסכים, ולתת להם ליהנות מזמן איכות של יצירה ומשחק. הערכה כוללת פעילויות מהנות שניתן לשלוף תמיד ללא צורך בהכנה ולקבל זמן איכות משפחתי במינימום מאמץ. ברוב הפעילוית יש צורך בציוד בסיסי בלבד (עיפרון, מספריים, דבק וצבעים) ובחלק מהפעילוית יש צורך בציוד נוסף - הכל מפורט בפנים. תעסוקה מושלמת לימים הקרובים שבין החגים וכמובן לחגים עצמם. את מה שלא תספיקו תוכלו לשמור לימים הגשומים שמתקרבים אלינו אינשאללה.

ערכת פעילויות לסתיו להדפסה

איזו מתנה אהבתם במיוחד? ואילו מתנות מצילות אצלכם בבית את המצב כשהילדים רוצים רק מסכים? ממש אשמח אם תשתפו אותי בתגובות.

וכרגיל, אם יש לכם שאלות אשמח לענות!

חגים שמחים ומלאים בזמן איכות עם הילדים!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page