top of page

הורים בחופש #4: לתת דרור ליצירתיות


בלוג-דיי! שמעתם פעם על היום הזה? מדובר ביום חג של כל הבלוגרים בעולם, והמנהג המסורתי הוא להמליץ בו על בלוגים של אחרים. שנה שעברה המלצתי פה על חמש בלוגריות שאני מאוד מזדהה איתן ועם הכתיבה והיצירה שלהן, ואחת מהן הייתה נועה קליין, בעלת הבלוג I'm on Leave האהוב עלי כל כך. הבלוג של נועה כל כך יצירתי, יפה, אמיתי ומעורר השראה. נכון שאלה סופרלטיבים שנשמעים קצת שחוקים אבל כאן אני מתכוונת לכל אחת מהמחמאות במלוא מובן המילה.

איור: נועה קליין

איור: נועה קליין המוכשרתתת

לשמחתי הרבה נועה היקרה נענתה לבקשתי לקחת חלק בפרויקט "הורים בחופש" ולספר על החופש הגדול מנקודת מבטה. אחרי שהחליטו להישאר בבית כל הקיץ ולהתמודד עם החופש והילדים בגבורה, נעה ובן-זוגה הסכימו שהיא תהיה זו שאחראית על התעסוקה לילדים, מה שגרם לנועה לצאת למסע שבו היא מגלה עוד ועוד דרכים ליהנות וליצור עם הילדים בהנאה. אז שאלתי את נועה כמה שאלות ויצא מזה ראיון צבעוני ומשמח לסגור איתו את הקיץ. תקראו בעצמכם.

צילום: נועה קליין

איך עבר עליכם החופש הגדול השנה?

השנה החלטנו לא לנסוע בחופש הגדול ולנסות להתמודד איתו ממש כאן בבית. אני לא יכולה להגיד שהתמונות שכולם מפרסמים מהריזורטים ביוון לא הורגים אותי טיפונת, אבל התמודדנו באהבה גדולה עם הקיץ הישראלי. בהתחלה אורן ואני עשינו בינינו הסכם שאני אחראית על התעסוקה של הילדים ולקחתי את התפקיד מאוד ברצינות. ממש השתדלתי למלא כל יום בתוכן. גיליתי המון פעילויות חינמיות מעולות ומעשירות לילדים מטעם עיריית הרצליה, וגם חרשתי את הפינטרסט לחפש פעילויות עם הילדים שאפשר להכין בקלות בבית. הפעם הנחתי את הפנטזיות בצד ולא ניסיתי להפיק להם ימים מושקעים בטירוף, אלא פשוט פעילויות כיפיות, קלות להכנה ולתפעול, מרתקות ומגבשות.

הייתה לכם שגרה מסוימת או שפשוט זרמתם?

בדרך כלל בחופשים אנחנו מחלקים את היום לשלושה חלקים - בוקר, צהריים ואחר הצהריים. בבוקר אנחנו בדרך כלל בחוץ, מנסים להתיש מעט את הילדים, אם זה בים, בבריכה או במוזיאון. אחר כך בצהריים אנחנו ישנים. החוק בבית בחופשים הוא "אמא צריכה שנ״צ!" והאמת שגם הם צריכים את זה וכל כך כיף לעצור הכל ולנוח טיפונת, זאת מהות החופש לא? אחר הצהריים בדרך כלל אנחנו נשארים בבית ועושים יצירה, משתוללים בבריכה המתנפחת או מזמינים חברים.

צילום: נועה קליין

ספרי קצת על דברים מעניינים שעשיתם.

כשהוטל עלי להעסיק את הילדים חקרתי את כל הפעילויות לקיץ. התחלתי דווקא עם פינטרסט ויצרתי לעצמי תיקייה גדולה של פעילויות קיציות וחינמיות. ככה יצרנו מגלשת סבון שהייתה הצלחה אדירה, מזרקת מים מבקבוקים ממוחזרים ועוד ועוד. חוץ מזה בדקתי בכל המוזיאונים וככה הגעתי אל התערוכה הנפלאה ׳צעצועיזם׳ של טל טנא צ׳צקעס וגיל ריבה, תערוכה חינמית מעולה, וגם אל התערוכה הנפלאה ׳זגמייסטר אנד וולש״ במוזיאון העיצוב בחולון. התערוכה הזאת מאוד אינטראקטיבית והילדים נורא נהנו לבחון את כל המוצגים. יש גם את אתר ׳לגדול׳ שם יש רשימות ארוכות של פעילויות לפי מקומות, הצגות, אטרקציות ועוד המון המון דברים. והדבר האחרון שאולי ישמע טריוויאלי אבל עבורי זה היה גילוי מטורף: אנחנו גרים בהרצליה ובביקור באתר העירייה גיליתי מלא פעילויות שוות וחינמיות שהעירייה מארגנת. הקיץ היה כל כך כיף ודווקא מעציב אותי שהוא אוטוטו נגמר.

צילום: נועה קליין

מה את מעדיפה - להישאר בבית או לצאת לפעילות בחוץ?

כיף בבית, אבל אני מעדיפה לצאת. אני קצת חובבת הרפתקאות וצריכה גיוון, ובהרבה מהמקומות והפעילויות שעשינו התלבהתי בדיוק כמו הילדים אם לא יותר.

מה הסוד או הטיפ המנצח שלך לבילוי מושלם?

אני חושבת שהסוד הוא להיות קשובים לילדים ולהבין קודם כל מה מתאים להם ובאיזה מצב-רוח הם. לא להכריח אותם לעשות יצירה או לצאת להרפתקה אם הם לא מעוניינים. עדיף לשנות תוכניות מאשר לנסות לגרום להם להתעניין ובסופו של דבר לחזור מתוסכלים. אני כן חושבת שאפשר למצוא קסם ועניין בכל דבר, פשוט (אולי לא פשוט, אבל כדאי) לרתום את הדימיון שלהם וככה כל טיול או משחק בגן שעשועים יכול להפוך להרפתקה.

צילום: נועה קליין

אילו תגובות את מקבלת מהסביבה?

האמת היא שמתחילת הקיץ אני משתפת המון בדף שלי בפייס ובאינסטוש את כל הפעילויות שלנו, אני ממליצה על התערוכות והמקומות שביקרנו ומראה את כל היצירות והמשחקים. התגובות מדהימות. הרבה אמהות חוזרות אליי עם צילומים של היצירות שיצרו עם הילדים, סרטונים של אתגר הקוברה שעשינו ושל מגלשת הסבון. זה כיף נורא. גם עוקבות וחברות ממליצות ומשתפות למשל במתכונים לעוגיות בריאות ועכשיו אנחנו במרתון אפייה לנסות את כולם.

אז כל הורה יכול לעשות את זה? לא חייבים להיות יצירתיים במיוחד?

כל הורה יכול לעשות הכל, לא תמיד יש רעיונות טובים ובדיוק בשביל זה יש את פינטרסט ואינסטגרם שם יש עולם ומלואו של רעיונות ופעילויות מעולות. רק לזרום ולעשות חיים!

צילום: נועה קליין

תודה נועה יקירתי על השיתוף הצבעוני והמרתק. אני לקחתי מהראיון הזה כמה רעיונות מעולים! אם נפתח לכם התיאבון לראות את הדברים המושלמים שנועה עושה תיכנסו לבלוג שלה וגם תעקבו בפייסבוק ובאינסטגרם. ממתקים לעיניים וללב!

החופש נגמר ממש עוד שנייה. השנה לא הפקתי כאן דברים יותר מדי משוגעים, אלא סמכתי על הקהילה של הבלוג שתמלא את החסר בהרבה תוכן ומשמעות. ובאמת יצא נפלא! אם עוד לא ראיתם את הפוסטים הקודמים בסדרה "הורים בחופש" אתם מוזמנים לקרוא על הקייטנה הביתית של יעל, העצות הטובות של עטרה והחופש המאורגן של מאיה. חוץ מזה, בקבוצת הפייסבוק "טרונצ'ו - הורים וילדים נהנים מהחיים" היו חודשיים מופלאים של אתגרים קטנים בחופש הגדול עם שיתופים נהדרים של חברות הקבוצה וגם הגרלות ופרסים. אתם עוד לא שם? יאללה בואו! רגע לפני שחוזרים ללימודים אתם מוזמנים להוריד לוח התארגנות לבית הספר וגם לקבל רעיון למסיבה נהדרת שתעשה לילדים חשק לחזור לשגרה.

קיץ של השראה בטרונצ'ו!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page