top of page

עפים לחלל, קלללל - יום הולדת חלל בקלי קלות


הסתיו הזה שממש לא משמח אותי (רוצים לחייך קצת למרות הסתיו? בואו לכאן) גורם לי לחזור חודש וחצי אחורה בזמן ולהיזכר במסיבת סוף הקיץ שלנו. האמצעית שלי נולדה בסוף אוגוסט ככה שבכל שנה יש לנו הזדמנות נהדרת לחגוג לה יום הולדת יחד עם הפרידה מהקיץ. הבעיה היא שמדובר בתקופה עמוסה שכוללת טיולים, חופשות וגם התארגנות לשנת הלימודים החדשה, ככה שאין יותר מדי זמן להשקיע בהכנות מטורפות. אני דווקא שמחה שיש משהו שמגביל אותי כי אני לא אוהבת השקעות יתר במסיבות יום הולדת. היום שבו כל אחד מהילדים שלי נולד הוא היום הכי שמח שיש מבחינתי ואני רוצה שהוא יהיה בלתי נשכח עבורם, אבל חשוב לי גם לא להשתגע.

שנה שעברה חגגנו במסיבה נהדרת ביער (עליה תוכלו לקרוא כאן), והשנה הילדה בישרה לנו כבר חודשיים מראש שהפעם היא רוצה מסיבה בנושא טבע. זרמתי איתה על הנושא והתחלתי לחשוב בראש על פעילויות, אבל דחיתי את ההכנות עוד ועוד, כי כל הזמן היו דברים דחופים יותר. איכשהו הגענו לשבוע של המסיבה בלי שהיה לנו ברור עדיין מה הולך להיות במסיבה, אז קפצנו למקס-סטוק במטרה למצוא כל מיני קשקושים שקשורים לטבע ולהרכיב מהם יצירות וקישוטים למסיבה. הבעיה הייתה שלא מצאנו כלום, ממש שום דבר. אבל פתאום נתקלנו במדבקות צבעוניות בצורת כוכבים, וילדת היומולדת הציעה לשנות תכניות למסיבה בנושא חלל. זאת הייתה תפנית מוצלחת ביותר! חיפשנו ומצאנו בקלות דברים שיתאימו לשלוש מטרות - כלים לכיבוד, אביזרים לקישוט וחומרי יצירה. עברנו בחנות לכלים חד-פעמיים כדי להשלים את הקנייה (איכשהו במקסטוק אף פעם לא יהיה את כל מה שצריך), וחזרנו הביתה כדי להתארגן.

בא לכם לשמוע את כל הפרטים על המסיבה שלנו? קבלו אותם:

קישוט

הפעם לא הסתבכנו יותר מדי והחלטנו לערוך את המסיבה בגינה. הוצאנו החוצה שולחן לכיבוד, עליו פרסנו מפה כתומה וערכנו את הכלים והכיבוד. את הצבעים בחרנו בספונטניות כשקנינו את הכלים - מפיות שחורות וצלחות כסופות עם דוגמת כוכבים הכתיבו את הטון, ואחרי שבחרנו אותן התאמנו גם כוסות וקשיות נייר כסופות ודליי קרטון שחורים לחטיפים. את הקישוטים תלינו מעל שולחן הכיבוד בין שני עצים. מצאנו במקסטוק כוכבים מעץ (שפתאום כשהגענו הביתה גילינו שהם בכלל בצורת מגן-דוד), קשרנו אותם לחוטים ותלינו על כמה ענפים. קנינו גם כוכבי יוטה שחיברנו בחוט והפכנו לשרשרת חמודה. להשלמת האווירה תלינו גם בלונים בצבעי כסף ושחור. הקישוט היה מאוד פשוט ולא דרש יותר מדי עבודה, אבל עדיין הוסיף המון לאווירה ולחגיגיות.

מסיבת יום הולדת חלל

מסיבת יום הולדת חלל

כיבוד

מכיוון שהמסיבה הייתה בשעות הבוקר, בחרנו בכיבוד קליל שיהיה נחמד לנשנש ושלא נצטרך להתאמץ בשבילו יותר מדי. קנינו לחמניות ובייגלים טריים וטעימים, גבינות וממרחים ובקבוקי מיץ טבעי, הכנו פלטת ירקות צבעונית ומילאנו את הדליים בחטיפים, אבל לא בהגזמה. בחרנו שלא להגיש ממתקים חוץ מהעוגה. בזמן האחרון אני רואה יותר ויותר מסיבות יום הולדת שמקפידים בהם על כיבוד בריא, ואני אוהבת את הרעיון. פרוסת עוגה טעימה סגרה לכולם את הפינה המתוקה, ובאמת שלא היה צורך ביותר מזה.

לגבי העוגה - כן, לא מדובר בהפקה יוצאת דופן, אבל בכל זאת קיבלתי עליה מלא מחמאות כמו "וואו", "איזו השקעה", "בטח עבדת עליה מלא זמן" וגם "אני בחיים לא אצליח להכין עוגה כזאת". האמת היא שהכנת העוגה הזאת כל כך פשוטה, שלא אכפת לי לחגוג יום הולדת בכל שבוע. מכינים בסיס לעוגה לפי המתכון הזה, חותכים אותה לרוחב לשתי שכבות, מורחים ביניהן קצפת (שמנת מתוקה שהוקצפה עם 2 כפות אבקת סוכר), ומורחים קצפת גם מבחוץ. השדרוג שעושה את כל ההבדל הוא סוכריות הכוכבים הצבעוניות - פשוט מפזרים אותן בחופשיות.

מסיבת יום הולדת חלל

מסיבת יום הולדת חלל

עוגת יום הולדת - מסיבת יום הולדת חלל

פעילות

הפעילות הייתה מחולקת לשניים - בריכה ויצירה. הרעיון היה, שוב, מקסימום כיף במינימום השקעה. הילדים בילו שעתיים בבריכה בזמן שאנחנו המבוגרים יכולנו לשבת, לאכול ולקשקש. כשאני חושבת על זה, לא בטוח שהיה צורך בפעילות נוספת, ואפילו היינו צריכים לשכנע את הילדים לצאת מהבריכה כדי שנספיק גם את היצירה, אבל את פעילות היצירה הילדים שלי תכננו בעצמם ולכן לא הייתי מוכנה לוותר עליה. בסיבוב הקניות שלפני יום ההולדת מצאנו מובייל של כוכבים מעץ ומשטחי שעם עגולים שאמורים לשמש כתחתיות לספלים. הסתובבנו ואספנו חומרי יצירה מגוונים - טושים, עטים, נצנצים, מדבקות ועד כמה וכמה שטויות. הנחנו על האדמה שעוונית ועליה פרשנו הכל, והילדים פשוט ישבו ויצרו. את המובייל הם קישטו להנאתם, ומעיגולי השעם הם יצרו כוכבי לכת. התוצאות היו כל כך מתוקות וההנאה של כולם הייתה אדירה.

מסיבת יום הולדת חלל

מסיבת יום הולדת חלל

מסיבת יום הולדת חלל

מבחינתי, לא הייתה דרך טובה יותר להיפרד מהחופש הגדול ומהקיץ הנהדר שהיה לנו. כיף לגלות כל פעם מחדש כמה אפשר ליהנות מהדברים הפשוטים, ושגם בלי יותר מדי הכנות יכולה לצאת מסיבה נהדרת. אז נכון, זה לא יום הולדת מפינטרסט, אבל כלת השמחה כל כך נהנית להתבונן בתמונות ולהיזכר במסיבה, ותכלס, זה מה שחשוב - שהיא תרגיש כמה כולנו שמחים שהיא נולדה ושהיום הזה יהיה פשוט מהנה ושמח. הנה עוד תמונה של המתוקה הזאת.

מסיבת יום הולדת חלל

ומה דעתכם על מסיבת החלל שלנו? ספרו לי בתגובות.

הכל בסדר, טודו בום!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page