top of page

מתנות בהזדמנות #4: ההמלצות למתנות חנוכה


מתנות בהזדמנות

שימו רמקולים ולחצו על התמונה :)

טוב, ברור שחנוכה זה החג הכי מושלם בעולם, נכון? נרות, שירים, אוכל משמין, מפגשים משפחתיים בלתי מחייבים... מה צריך יותר מזה בחיים? אז מסתבר שיש כאלה שחשבו שבכל זאת חסר כאן משהו, והם המציאו את המנהג הזה של דמי חנוכה. אני דווקא לא מתנגדת. שרק הגויים יתעוררו בבוקר עם הר של מתנות? גם אנחנו רוצים! אז הנה, יש לנו גם מתנות. עכשיו זה באמת החג המושלם.

כל אווירת המתנות הזו גרמה לי לדגדוג באצבעות והושיבה אותי להכין עוד פוסט בסדרה "מתנות בהזדמנות". אם אתם עדיין לא מכירים, בכל פוסט בסדרה אני ממליצה על מוצרים מעולים שיצא לי לרכוש - צעצועים שעושים שמח בלב, בגדי ילדים מיוחדים, פריטים יפהפיים לחדר הילדים, ובקיצור - אוסף של מתנות שגם גדולים וגם קטנים תמיד ישמחו לקבל. חשוב לי לציין שאני ממליצה רק על דברים שניסיתי בעצמי (או שהילדים שלי ניסו) ואין כאן שום תוכן ממומן.

הפעם אספתי בסל שלי מתנות שוות לחנוכה. מה כל כך שווה בהן? אני חושבת שהמתנה המושלמת היא כזו שממש תשמח את הילדים, אבל לא פחות חשוב מכך, את ההורים. כן, שזה לא ייגמר בזה שנתנו לילדים את המתנה והם חייכו ויופי טופי, אלא שגם לנו יהיה פה איזה בנפיט. משחק שיהיה לנו כיף לשחק איתם, פעילות שתעסיק אותם שעות, אקססורי שישדרג את החדר... בקיצור, משהו שיספק גם אותנו ההורים.

1. ספר יצירה

מה זה? ספר יצירה ענק עם שלל פעילויות לילדים.

איפה קונים? אני קניתי בפריז, אבל אפשר להזמין מאמזון צרפת.

כמה עולה? € 14,95. משלוח חינם.

מה יש לי לומר על זה? הספר הזה הוסיף לא מעט משקל למזוודה שלי, אבל זה הצדיק כל גרם. מדובר בספר עב כרס עם מגוון עצום של פעילויות מהנות שכוללות גזירה, הדבקה, ציור וצביעה. הדמיון של הילדים לא מפסיק לעבוד לרגע, והם יכולים לשבת ליד הספר וליהנות ממנו במשך שעות. אצלנו בת ה-8 ובת ה-4 נהנו באותה המידה. בהתחלה ישבנו עם גוגל טרנסלייט כדי להבין מה לעשות (בכל זאת, הספר כתוב בצרפתית) אבל מהר מאוד הבנו שאין בזה צורך כי הפעילויות מאוד אינטואיטיביות וברורות גם בלי לקרוא את ההוראות (וזה הגיוני, כי הספר מיועד לילדים). הרבה מהפעילויות מפנות לעמודים מתאימים בסוף הספר עם מדבקות, שבלונות וחלקים להדבקה, וזה ממש מוסיף לחגיגה. בעיניי הערך המוסף של הספר הזה הוא שהילדים יכולים לשבת לבד במשך לא מעט זמן בלי צורך בבידור ממקור חיצוני, וליהנות מכל שנייה.

2. כרית בובה

מה זה? כרית בובה רכה, גדולה ומפנקת בצורת פיל מתוק.

איפה קונים? בחנויות מיניסו ישראל.

כמה עולה? 29 ש"ח.

מה יש לי לומר על זה? יש לי חולשה לחנות של מיניסו. חנות יפנית מתוקה שהכל בה אמנם מייד אין צ'יינה אבל העיצוב של כל המוצרים נקי ונעים, ככה שזה עדיין מרגיש יפני. נראה לי שבמקור הדבר הזה מיועד להיות צעצוע, אבל הוא כל כך רך ונעים, שבכיף הוא יכול לתפקד גם ככרית מתוקה שמניחים על המיטה בחדר הילדים. בכל מקרה, מדובר במתנה שכל ילד וילדה (ותכלס גם מבוגרים) ישמחו לקבל ולאמץ במהירות.

3. כיסוי מיטה

מה זה? כיסוי מיטה מכותנה עם איור יפהפה.

איפה קונים? בחנות האונליין המשגעת של המותג Boo&Dav.

כמה עולה? 199 ש"ח לא כולל משלוח.

מה יש לי לומר על זה? בקיץ האחרון עברנו דירה, ולאמצעית שלי היה קצת קשה להסתגל לחדר החדש. הבנתי שכל מה שאני צריכה לעשות זה למצוא כמה אקססוריז שישדרגו את החדר ויגרמו לה להרגיש בבית. כיסוי מיטה תופס הרבה מקום בחדר ולכן היה לי חשוב למצוא משהו מהמם שיקפיץ את המראה של החדר ברגע. אחרי המון חיפושים הגעתי לאתר המהמם של האומנית שלי אמדור, ושם מצאתי בדיוק את מה שחיפשתי! כיסוי המיטה המושלם הזה (שיכול לשמש גם כשמיכת קיץ) אמנם מתאים יותר בגודל למיטת תינוקות, אבל אני לא רציתי לוותר עליו, ועם תוספת של כמה כריות בראש המיטה זה נראה בדיוק כמו שחלמתי. מיותר לציין שהילדה עפה על זה, אבל מה שלא חלמתי שיקרה זה שמרוב התלהבות היא מקפידה לסדר את המיטה בעצמה כל יום!

4. משחק קלפים "מישהו לעוף איתו"

מה זה? משחק קלפים מהנה לכל המשפחה.

איפה קונים? בכל חנות צעצועים, אנחנו קנינו במקס סטוק.

כמה עולה? משתנה מחנות לחנות. אפשר להשיג ב-Toys R Us ב-39.90.

מה יש לי לומר על זה? כבר הרבה שנים אני קונה לילדים משחקי קלפים של חיים שפיר (ממציא ה"טאקי"), והם אף פעם לא מאכזבים. הבעיה היחידה היא שהקטנטונת שלנו תמיד קצת מחוץ לעניינים כי המשחקים לא בדיוק מתאימים לגילה. יום אחד עברתי ליד מדף משחקים במקס טוק ופתאום ראיתי משחק שמיועד לגיל ארבע ומעלה. טוב, שווה לנסות! הגענו הביתה וגילינו שחיים שפיר לא אכזב גם הפעם. זה משחק פשוט וגאוני שמשלב את כל מה שצריך כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנו. העיקרון קל מאוד להבנה והמשחק מבוסס על מזל, ככה שאין יתרון למי שמבוגר יותר וכולם בעצם יכולים לנצח. ניסינו את המשחק גם עם חברים ובני דודים וכולם נהנו, אז אם בא לכם לתת לקטנטנים להתחיל להתנסות במשחקי קלפים, זאת ממש התחלה טובה.

5. משחק חשיבה Cubissimo

מה זה? משחק חשיבה מעץ עם חידות ברמות שונות.

איפה קונים? בחנות הצעצועים האהובה עליי, שוקה.

כמה עולה? 129 ש"ח.

מה יש לי לומר על זה? הפעם מדובר במשחק לילדים קצת יותר גדולים (למרות שגם קטנים יכולים להתנסות בו עם עזרה) של המותג הצרפתי המוצלח DJECO. זה משחק שמצליח לסחוף את כל מי שמתנסה בו, ואף פעם לא נמאס ממנו. הרעיון די פשוט - המשחק מכיל 7 חלקי עץ שאמורים להרכיב קובייה. בכל פעם מתחילים עם חלקים אחרים (לפי הוראות שמופיעות בכרטיסים המסודרים לפי רמת קושי), ובעזרת ניסוי ותעייה מוצאים את הפתרון להרכבת הקובייה. אפשר לשחק במשחק לבד או לנסות לפצח את החידות יחד. כך או כך, זה פשוט כיף אדיר.

6. נעלי בובה

מה זה? נעלי בובה אדומות איכותיות ויפהפיות.

איפה קונים? באתר Marks & Spencer.

כמה עולה? 130 ש"ח.

מה יש לי לומר על זה? מאז שהתחלתי להזמין לילדים נעליים מחו"ל אני כמעט לא פוקדת את חנויות הנעליים בארץ. בדרך כלל אני מזמינה נעלי מבובה מנקסט ב-60 ש"ח, ככה שגם אם אני טועה במידה וצריך להזמין שוב עדיין לא התקרבתי לעלות של נעליים דומות בארץ. אבל עם כל הכבוד לנקסט, הנעליים שלהם לא מחזיקות מעמד אצל הקטנה שלי שנוטה לשפשף ולצ'קמק כל נעל במהירות שיא, ולכן חיפשתי משהו קצת יותר איכותי, אבל עדיין במחיר מצחיק. מכיוון שיש לי חולשה לנעלי בובה אדומות, הנעליים האלה מיד קפצו לי לעיניים באתר של מרקס אנד ספנסר. היה להן דירוג טוב, החלטתי ללכת על זה ואני לא מתחרטת. הנעליים נראות אפילו יותר יפות במציאות, הן נוחות, עוטפות היטב את הרגל ונותנות תמיכה טובה. וכמובן, הן מאוד איכותיות ומחזיקות מעמד מצוין. ונכון שילדים בדרך כלל לא אוהבים לקבל במתנה בגדים או נעליים (כמו שיהודה אטלס הפליא לכתוב), אבל יש בנעליים האלה יש קסם כזה שהופך אותן למתנה מופלאה לכל ילדה.

אז איזו מתנה אהבתם במיוחד? ומה אתם חושבים בכלל על דמי חנוכה - מנהג מוצדק? סתם בזבוז כסף? אי אפשר בלי? ספרו לי מה דעתכם בתגובות.

חנוכה שמח!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page