top of page

מתלה פרחים לקיר בסוכה או בבית


מודה, ראש השנה ויום כיפור הם לא חגים שאני זורמת איתם. אני אוהבת את תחושת ההתחדשות והחגיגיות המיוחדת שבאוויר, אבל כבד לי. אחרי שיום כיפור עובר אני נושמת סוף סוף לרווחה - הנה חג שמח מגיע אלינו. חג סוכות - איזה חג! הריח של הסוכה, עבודת הכפיים, הצבעוניות, הישיבה בצל הסוכה... אני ממש אוהבת את כל זה. כנראה שהילדים שלי גם די בעניין של החג הזה כי שבועות לפני הם כבר מתחילים לתכנן את הקישוטים לסוכה. בערב יום כיפור הם פתחו פינת יצירה שלא תבייש אף גן ילדים ותקתקו קישוטים צבעוניים. הם כבר מיומנים ביצירת שרשראות נייר ארוכות, מגזרות נייר, פנסים סיניים ועוד כל מיני דברים שהם המציאו בעצמם.

השנה אנחנו מארחים בחג הראשון ולכן אני מוצאת את עצמי עסוקה בעיקר בקניות ובישולים, אבל לשמחתי מצאתי גם כמה רגעים להצטרף לחבר'ה ולהכין איתם קישוטים לסוכה. אחד הדברים שאני אוהבת בסוכה הוא הריח שלה - תערובת של עצים, עלים וענפים שמכניסה אותנו היישר לטבע. מאותה סיבה אני אוהבת להכין קישוטים מחומרים טבעיים שיתאימו לאווירה. לאחרונה יש טרנד שאני ממש אוהבת - מתלים לקיר עם רקמות, מקרמה, בדים מיוחדים ועוד. מכירים? בא לי לכסות את כל הקירות בבית בכאלה! בכל מקרה, החלטתי לשלב את הטרנד הזה עם הטבע, אבל באופן כזה שהקישוט גם יחזיק מעמד ולא ייבול אחרי יום. אחרי שהחג נגמר לא צריך לקפל את הקישוט ולאחסן אותו עד לשנה הבאה, אלא פשוט להעביר אותו לתוך הבית. איך אפשר לשמור על הפרחים כל כך הרבה זמן? פשוט מאוד - משתמשים בפרחי בד ולא בפרחים אמתיים. בואו נתחיל!

מה צריך?

  • פרחי בד שקונים בחנויות של כלים חד פעמיים (כדאי לחפש פרחים במספר צבעים שייצרו שילוב מעניין, ולוודא שמצורפים אליהם גם עלים שיוסיפו עניין)

  • מקל או ענף קצר

  • חוט

  • מספריים

מה עושים?

בעזרת מספריים מפרידים את הפרחים מגבעולי הפלסטיק וחותכים את הקצוות שלהם ממש עד עלי הכותרת. בחלק מהפרחים יש חוטי ברזל בתוך הגבעולים ולכן כדאי להשתמש במספריים חזקים יחסית או בסכין חיתוך.

דרך החור שנחשף במרכז הפרח משחילים את החוט וקושרים קשר מעליו ומתחתיו כדי שלא יזוז. משחילים באופן דומה עוד מספר פרחים במרווחים שווים פחות או יותר עד שמגיעים לאורך הרצוי (אפשר ליצור קישוט ארוך ודומיננטי או קצר ועדין).

כשמסיימים ליצור את החוטים (גם כאן אתם יכולים לבחור אם להכין קישוט עשיר או מינימליסטי), קושרים את החוטים למקל כך שהפרחים ישתלשלו להם בנונשלנט.

מה נשאר? לתלות את הקישוט בסוכה.

בסוכת עץ ניתן לתקוע שני מסמרים ולהניח עליהם את המקל, ובסוכת בד אפשר לחבר חוט נוסף למקל שישמש לתלייה.

ההדרכה להכנת הקישוט הזה משתתפת בכתבה במאקו ליבניג שבה 7 בלוגריות מציעות רעיונות לקישוטי סוכה שיכולים להיכנס בקלות גם הביתה. בא לכם לקבל רעיונות לקישוטים נוספים? קפצו לביקור.

חג שמח!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page