top of page

פורים לעצלנים


פורים הוא החג האהוב על חובבי וחובבות היצירה: תחפושות לגדולים, תחפושות לקטנים, משלוחי מנות, מסיבות וכל כך הרבה הזדמנויות לגזור, לתפור, לצבוע, להדביק ולהשוויץ. נשמע טוב, לא?... לא! אני אוהבת את היצירה שלי במנות מדודות, לא בבום אחד גדול שמכניס אותי ללחץ והיסטריה סביב החג. ילדים קטנים שמשכימים אותי כל בוקר עם השאלה "אמא, אתמול בלילה סיימת לתפור לי את התחפושת?" עושים לי פריחה. הודעות ווטסאפ מאיימות עם תזכורות לכל משלוחי המנות שצריך להביא לגן/לבית הספר/לבוסית גורמים לי לייחל לשביתה כללית במשק. פתקים קטנים שמודיעים על יום פיג'מות/חיות/ג'ונגל/חלל מכניסים אותי לדיכאון עמוק. בקיצור, גדול עליי הפורים הזה, מודה. אבל... עצלנות ככל הנראה מולידה יצירתיות, ואם אתם בטלנים כמוני בטח תשמחו לשמוע איך אני בכל זאת מצליחה להתמודד עם רוע הגזרה בלי יותר מדי מאמץ ועדיין לצאת אמא משקיענית.

נתחיל מעניין התחפושות. כשיש ילד אחד אפשר להתפרע ולהשקיע בתחפושת כבר שבועות לפני פורים. עם שני ילדים זה עניין מאתגר יותר אבל עדיין קיימת חדוות יצירה והנאה מכל התהליך. עם שלושה זו כבר משימה בלתי אפשרית. שנה שעברה השקעתי בתחפושות של שני הגדולים שלכל אחד מהם הייתה כמובן בקשה מורכבת משלו, ופתאום הגיע פורים וקלטתי שלקטנטונת אין תחפושת. ואז עליתי על הטריק! אני לא אוהבת תחפושות קנויות, הבדים הסינתטיים עושים לי בחילה והאיכות המדהימה שגורמת להן להחזיק מעמד בדיוק עד שאומרים "המן" בפעם הראשונה בקריאת המגילה לא עושה לי את זה. אבל אם לא תחפושת קנויה ולא תחפושת תפורה - מה כן? תחפושת חצי קנויה. מה זה אומר? שמחפשים בגד רגיל בחנויות הילדים, אבל כזה שיכול לשמש גם כתחפושת. ככה אנחנו גם יודעים שהבגד יחזיק מעמד, גם בטוחים שלאף אחד אחר לא תהיה תחפושת כזו וגם לילדה עצמה יהיה נוח כי בסופו של דבר זו פשוט שמלה/חצאית/אוברול שאפשר ללבוש גם בלי קשר לפורים.

אז כמובן שזו ש"סובלת" מהמצב היא שוב הקטנה שבחבורה ובגלל שכבר היו לה נעליים מתוקות עם חתלתולות, ידעתי שאני רק צריכה למצוא אביזרים משלימים. המקום שאני הכי אוהבת לחפש בו "תחפושות" שכאלה הוא בH&M, ואכן לא התאכזבתי. שמלה שחורה וחגיגית עם פרצוף של חתולה חמודה מפייטים מנצנצים - מה צריך יותר מזה? מה שנשאר זה להוסיף חולצה וגרביונים שחורים וקשת עם אוזניים. אפשר לקנות כמובן, אבל משוגעת כמוני חייבת להרגיש שהיא הכינה את התחפושת בעצמה, ולכן הכנתי בחמש דקות קשת תוצרת בית. תראו איך שהגברת נכנסה לתפקיד! במשך כל הניסיונות שלי לצלם את השובבה הזו היא לא הפסיקה לשחק עם החתולים שהתרוצצו סביבנו בחצר. כנראה שהיא הרגישה שיש להם משהו במשותף :)

אם אין לכם כוח אפילו לחפש, עשיתי בשבילכם חצי מהעבודה ואספתי כמה פריטי לבוש מתוקים מחנויות ילדים שיכולים בכיף לעשות הסבה לתחפושת מקסימה:

חליפת דינוזאור - Carter's | שמלת מלחית - H&M | סוודר דובי - Keds | שמלת עכברה - Castro

חליפת כלבלב - שילב | חליפת חתולה - GOLF&KIDS | חליפת באטמן - GOLF&KIDS | קימונו - ZARA

ומה לגבי משלוח מנות? הרי משלוח מנות קנוי זה הכי "לא היה לי כוח להשקיע בך אז קניתי קופסת קרטון עם ממתקים מגעילים", והאמת שזה גם קצת בזבוז כסף כי המשלוחים האלה בדרך כלל יקרים בלי פרופורציות. גם כאן מצאתי את הפתרון הקל והמהיר שעדיין יוצא שווה ומהמם. סיבוב קצר בחנות הסטוק הקרובה לביתכם יסדר אתכם לגמרי - כל מה שצריך זה אריזה ניטרלית ומדבקות/קישוטים. אני מצאתי שקיות נייר חומות, מדבקות לוח גיר חמודות, נייר דבק מנצנץ ומדבקות תואמות.

עכשיו רק מכניסים פנימה כמה דברי מתיקה (או מאכלי בריאות אם אתם בעניין), סוגרים יפה את האריזה, מקשטים קצת, ויש לכם משלוח מנות חגיגי ומנצנץ שאף אחד לא יסרב לקבל!

אם בא לכם לראות גם את הדברים המושקעים יותר שאני מכינה לפורים אל תשכחו לעקוב אחרי טרונצ'ו גם באינסטגרם. חוץ מזה ממש עוד מעט יעלה פוסט מדליק עם פעילות פורימית כיפית להורים ולילדים אז אל תשכחו לעקוב גם בפייסבוק.

וחוץ מזה, מה אתכם? אתם מאלה שמשקיעים או מחפפים? ומה דעתכם על הגרסה העצלנית לפורים? ספרו לי בתגובות!

פורים שמחחחח! :)

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page