top of page

חמישים דרכים ליצירת זיכרונות ילדות מאושרים


הילדות היא תקופה קסומה, כזו שלא חוזרת על עצמה. כמעט כל אחד יכול להיזכר ברגע מאושר מהילדות שעושה בלב צביטה קטנה של געגוע. כהורים, אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחוו את התקופה הזו כאושר גדול ויצברו זיכרונות מתוקים שילוו אותם כל החיים, אבל פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו עייפים ומסמורטטים, ומעדיפים פשוט להושיב אותם מול איזה מסך כדי לקבל כמה דקות של שקט. העניין הוא, שאנחנו לא חייבים למלא את הימים שלהם בשלל אטרקציות כדי שהם יהיו מאושרים, ואפשר ליצור זיכרונות ילדות מאושרים במעט מאוד מאמץ. זה כן דורש מאיתנו להתנתק קצת מעולם המבוגרים, מהמדיה וממטלות היומיום, אבל האמת היא שגם לנו לא יזיק לעשות הפסקה קטנה לפעמים, נכון?

50 הרעיונות שלפניכם לא מסובכים לביצוע, אבל ישאירו טעם מתוק לעוד המון זמן. חלקם מפנקים, חלקם מפתיעים, וכולם מגבשים ומהנים. יש רעיונות שמתאימים לבית וכאלה שמתאימים לפעילות בחוץ, יש רעיונות ללילה ורעיונות ליום, לקיץ ולחורף, לפעילות עם המשפחה המורחבת או לפגישה של הורה וילד בארבע עיניים. אתם מוזמנים לבחור את מה שמוצא חן בעיניכם, את המינון הנכון לכם ואת העיתוי המתאים למשפחה שלכם, ולהתחיל ליצור זיכרונות ילדות שילוו את הילדים שלכם (וגם אתכם) שנים רבות.

שימו לב - בסוף הפוסט אני מזמינה אתכם להצטרף לאתגר מיוחד, אל תפספסו! :)

1. מלחמת כריות - זה יכול לקרות כשהילדים מגיעים למיטה שלכם בשבת בבוקר, או אולי דווקא לפני השינה. מתי שאתם בוחרים, אוספים את כל הכריות בבית ומתחילים להשתולל עם הילדים ולצחוק בלי הפסקה.

2. צפייה משותפת בסרט - מקדישים ערב במיוחד לשם האירוע, בוחרים סרט מומלץ, מכינים פופקורן ויושבים יחד על הספה לצפייה מהנה. (אפשר להכין את קופסאות הפופקורן המדליקות האלה).

3. יום כיף בהתאמה אישית - מחליטים שאחת לתקופה עושים יום כיף משפחתי, ובכל פעם אחד מהילדים הוא זה שמחליט מה עושים. כן כן! הילדים הם אלה שמתכננים את ימי הכיף בעצמם!

4. פיקניק בבית - פורשים שמיכה על הרצפה בסלון, קונים או מכינים מאכלים אהובים ופשוט נהנים מפיקניק כיפי באמצע הבית.

5. הפתעה באמצע היום - קמים בבוקר, הכול כרגיל, הולכים לגן/לבית הספר, ואז... הפתעה! אבא ואמא מגיעים באמצע יום הלימודים, איזה כיף! מוציאים את הילדים באמצע היום מהמסגרות והולכים לבילוי משותף כמו טיול קצר או ארוחה בבית קפה.

6. אכול גלידה ככל יכולתך - הולכים יחד לגלידריה או שקונים כמה קופסאות גלידה בטעמים אהובים, ואז ממלאים גביע בכמה כדורים שרוצים ואוכלים בהנאה. (ולמה שלא תכינו גם עטיפות מתוקות לגביעי הגלידה?).

7. ארוחת בוקר למיטה - אמנם זה דורש מאיתנו לקום קצת יותר מוקדם, אבל החיוך על פניהם של הילדים כשיתעוררו ויקבלו מגש עם ארוחת בוקר למיטה לגמרי שווה את זה!

8. משחק כדורגל משפחתי - קובעי יום בו נפגשים עם המשפחה המורחבת לשחק יחד כדורגל (ואם יש לכם משפחה קטנה הזמינו שכנים וחברים). אפשר לקבוע שכל קבוצה תלבש חולצה בצבע אחיד ואז בכלל כולם ייכנסו לעניינים.

9. מסיבת פיג'מות - פורשים מזרנים על הרצפה בסלון, לובשים פיג'מות וחוגגים יחד ערב של כיף עם משחקים, סרטים, מוזיקה וכל מה שמתאים לכם. (וכדי להוסיף לאווירת המסיבה - מכינים את כובעי הנייר החמודים האלה).

10. חופשה בהפתעה - בלי שהילדים שומעים, מתכננים בשקט בשקט חופשה משפחתית של כמה ימים, ומספרים להם על כך רק בבוקר החופשה!

11. ריקוד בגשם - מזג האוויר סוער? יושבים בבית וקצת משתעממים? אפשר פשוט לצאת החוצה לרקוד ולהשתולל בגשם בלי חשבון.

12. ציור משותף - קונים בלוק ציור או קנבס גדול, צבעים ומכחולים, ויושבים יחד לצייר ציור צבעוני ומשמח שייתלה אחר כבוד על אחד הקירות בבית.

13. אוהל משמיכות - מותחים חבלים בין הרהיטים שבחדר הילדים או בסלון ופורשים עליהם שמיכות ליצירת אוהל קסום שאפשר לשחק ולנוח בו יחד ללא הפרעה.

14. מסעדה בבית - מרכיבים יחד תפריט, קונים מצרכים ומבשלים מאכלי גורמה, פורשים מפה יפה על השולחן ונותנים לילדים להיות המלצרים ולהגיש את המאכלים הטעימים. אל תשכחו לתת להם טיפ ;) (פלייסמטים לצביעה יכולים להיות תוספת נחמדה לשולחן).

15. התנדבות - מחליטים על מעשה טוב שרוצים לעשות יחד (תרומת צעצועים/בגדים או ביקור בבית אבות) ועושים זאת באופן קבוע או חד פעמי.

16. Road Trip - אמנם נדרשת כאן השקעה, אבל גם אין צורך ביותר מדי תכנון. אורזים מזוודות, עולים על הרכב ופשוט נוסעים. לאן? זה כבר פחות משנה. (אפשר להצטייד בפעילויות לדרך - איקס עיגול, דף צביעה, בובות אצבע ועוד).

17. יום סבא-סבתא - מפתיעים את הילדים ביום כיף שבו מבלים עם סבא וסבתא. אפשר לבחור להצטרף לחגיגה, או להישאר בבית ולנוח.

18. מסיבת ריקודים - בוחרים שירים שאוהבים, פלייליסט מוכן מיוטיוב או שפשוט מדליקים רדיו בפול ווליום ורוקדים כמו משוגעים כמה שרק אפשר. (אם אתם אוהבים להיות מסודרים אתם יכולים להיעזר בטבלת מסיבת הריקודים).

19. דייט אישי עם אבא/אמא - במיוחד כשיש אחים נוספים, אבל גם כשאין, הפינוק הכי גדול הוא לשבת בבית קפה עם אחד ההורים או עם שניהם ולקבל את מלוא תשומת הלב.

20. צפייה בכוכבים - יוצאים החוצה בלילה בהיר (ולמי שגר בעיר - רצוי לצאת ממנה), מתבוננים בשמיים ומחפשים את כוכב הצפון, הדובה, העגלה, וכל החבר'ה האלה.

21. מצלמים תמונות מצחיקות - אפשר פשוט לעשות שטויות מול המצלמה ואפשר גם להפוך את זה למשחק כשכל פעם מישהו אומר מה לעשות (לדוגמה: פרצוף של מישהו מופתע), סופרים עד שלוש, עושים סלפי ואז מסתכלים על התמונות וצוחקים...

22. עבודה בגינה - מחליטים על פרויקט קטן כמו גידול ירקות או פרחים ומשקיעים בו באופן קבוע. אם אין גינה אפשר לגדל צמחים באדנית (או להכין עציץ יפה לחלון).

23. מלחמת מים - מצטיידים בבקבוקים, רובי מים, בלונים עם מים וכל דבר אחר שעולה בדעתכם, ויוצאים להשתולל בחוץ ולהירטב בלי סוף.

24. צביעת קיר בבית - מחליטים על קיר או חדר שרוצים לרענן או להכניס בו קצת צבע, בוחרים איך לצבוע, לובשים בגדים שאפשר ללכלך, שמים מוזיקה שאוהבים ופשוט מתחילים לצבוע.

25. מחבואים - המשחק שכולנו שיחקנו בתור ילדים לעולם לא יימאס. משחקים בבית או בחוץ יחד עם כל המשפחה ולא מפסיקים לצחוק (כי מבוגרים שנדחקים לתוך מחבואים קטנים זה ממש מצחיק!)

26. פתקים מפתיעים - מכינים כל מיני פתקים עם בדיחות, ציורים וגם עם כמה מילות אהבה, ומחביאים בכל מיני מקומות שיפתיעו את הילדים - ליד משחת השיניים, במקרר, מתחת לכרית ועוד.

27. דוכן לימונדה - מכינים לימונדה טעימה ומתוקה, מניחים על המדרכה ארגז הפוך, תולים שלט ומוכרים לעוברים ולשבים.

28. נסיעה ברכבת - מכינים תיק עם ספרים, צעצועים וממתקים ויוצאים לנסיעה ברכבת, סתם כך בלי סיבה מסוימת.

29. שעת סיפור ותה - מכינים קנקן תה ועוגיות, בוחרים ספרים אהובים ויושבים לקרוא יחד או שאחד מבני המשפחה מקריא לכולם.

30. בוקר בלונים - ביום רגיל ופשוט קמים מוקדם לפני שהילדים מתעוררים וממלאים את החדר במלא מלא בלונים.

31. פתקים מפיית השיניים - נפלה שן בשעה טובה? אל תסתפקו במתנה. הכינו פתקים מושקעים מפיית השיניים שיישמרו למשך שנים ארוכות. (אפשר להיעזר בפרינטבל המתוק הזה).

32. שינה באוהל - מקימים אוהל בגינה או בחצר ולילה אחד פשוט ישנים מחוץ לבית כל המשפחה יחד.

33. משימות בספרייה - הולכים לספרייה הציבורית ונותנים משימות אחד לשני כמו למצוא ספר שיש בו פרחים, לספור לכמה ספרים יש כריכה צהובה, לחפש כמה שיותר ספרים על חגים וכדומה. (כדאי להצטייד גם בסימניות לצביעה).

34. ארוחה מפתיעה - במקום קופסת האוכל הרגילה שלוקחים לגן/בית הספר מכינים משהו מיוחד או שאורזים את האוכל בצורה מיוחדת ובלתי רגילה שתפתיע את הילדים באמצע היום.

35. בישול משותף - מחליטים על מאכל מיוחד שרוצים להכין לארוחת הערב ומבשלים יחד במטבח בהנאה רבה.

36. משחק חפש את המטמון - משקיעים ומכינים משחק מלא בהרפתקאות עם משימות ופרסים. אם רוצים לעשות טוויסט קטן אפשר לשחק גם בתוך הבית.

37. ערב משחקי קופסה - מוציאים כל מיני משחקי קופסה כיפיים (אפשר גם לקנות משחק חדש לרגל האירוע) ופשוט נהנים לשחק יחד. (אם רוצים מכינים לבד משחקים כמו דומינו או פאזל).

38. הפתעה לפני השינה - אחרי שהילדים אכלו, התקלחו ושכבו במיטה, מפתיעים אותם ואומרים להם שהולכים לעשות משהו כיף (כמו לאכול במסעדה, לצפות בסרט או ללכת לטיול לילי).

39. סרט בחוץ - מותחים בין העצים סדין לבן גדול, מצטיידים במקרן, מכינים הרבה פופקורן ובוחרים סרט כיפי, ואז מתיישבים לצפות בסרט תחת כיפת השמיים.

40. עפיפונים - קונים עפיפון או מכינים לבד, יוצאים החוצה למקום שיש בו רוח ומעיפים יחד בשמיים.

41. משחקי ספורט - יוצאים החוצה ביום נעים ומשחקים בשלל משחקים כמו מחניים, בייסבול, כדורעף ועוד.

42. שיחה בארוחת הערב - פעם זה היה ברור מאליו שמשוחחים בארוחת הערב אבל היום כשכל אחד שקוע במסך שלו זה קצת פחות. אז מתנתקים מכל המכשירים ופשוט מדברים. אפשר לבחור נושא לשיחה או לשאול שאלה שכולם יענו עליה, כמו משהו טוב ומשהו רע שקרה לך היום. (אפשר גם לשחק במשחק מצחיק).

43. הפתעה באמבטיה - מתארגנים כרגיל לשעת האמבטיה ופתאום כשנכנסים מגלים הפתעה כמו צבעי אמבטיה, מלא קצף, צעצוע חדש או אפילו צפייה בסרט בזמן הרחצה.

44. ציור על אבנים - אוספים אבנים חלקות יחסית וצובעים אותן בכל מיני צבעים. אפשר להניח אותן לקישוט בגינה או אפילו בתוך הבית.

45. בועות סבון ענקיות - מכינים מי סבון ומצטיידים בכלים שונים להפרחת בועות (ניתן למצוא ברשת מגוון הוראות ורעיונות) ומשתוללים עם בועות סבון ענקיות.

46. שיעורי בישול - קובעים זמן מיוחד ובו מלמדים את הילדים לבשל ולאפות. אפשר לעשות זאת באופן חד פעמי או ממש להשקיע בקורס ארוך טווח :)

47. קומזיץ - אוספים עצים, מביאים תפוחי אדמה ומרשמלו, רצוי להצטייד גם בגיטרה ויושבים יחד לקומזיץ חמים ונעים.

48. אלבום משפחתי - מדפיסים תמונות של בני המשפחה ומסדרים אותן יחד באלבום. מוסיפים קישוטים ומדבקות ונהנים להעלות זיכרונות.

49. למידה של משהו חדש - מחליטים על משהו שרוצים ללמוד לעשות (סריגה, נגינה, איפור וכדומה) ולומדים יחד מתוך מדריכים ברשת או בספרים.

50. רחיצת רכב - אפשר לרחוץ את הרכב עם כל המשפחה בהרבה מים וסבון או פשוט ללכת יחד למנהרת שטיפה ולעשות שטויות בתוך הרכב תוך כדי הרחצה (כמו משחק ניחושים כיפי).

הרעיונות האלה בהחלט מעוררים השראה ועושים חשק להתחיל לבלות עם המשפחה, נכון? הבעיה היא שהרבה פעמים קוראים משהו וזה נשמע נפלא, אבל בפועל לא באמת מגיעים לזה עם כל הלחץ היומיומי. לכן החלטתי להציב לעצמי אתגר ואני מזמינה אתכם להצטרף אליי. מוכנים?

אתגר זיכרונות ילדות מאושרים

בוחרים מתוך הרשימה לפחות 10 דברים שנעשה עם הילדים עד לחופש הגדול (זאת אומרת שיש לנו שלושה חודשים וחצי כדי להספיק לעשות את זה). מצלמים כל אחת מהפעילויות שעושים עם הילדים ומעלים את התמונות בקבוצה החדשה של טרונצ'ו בפייסבוק - "טרונצ'ו - הורים וילדים נהנים מהחיים" (אתם מוזמנים להצטרף גם בלי קשר לאתגר). בין המשתתפים באתגר יוגרל פרס שווה במיוחד וכל המשתתפים יקבלו פרינטבל כיפי במתנה. אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו ניצור לילדים שלנו זיכרונות מאושרים!

כתבו לי בתגובות מה אתם חושבים על הרשימה, איך אתם יוצרים זיכרונות ילדות במשפחה שלכם והאם אתם מתכוונים להשתתף באתגר :)

ילדות והורות מאושרת לכולנו!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page