top of page

בלוג-דיי 2017


התחלתי לכתוב את הפוסט הזה לקראת ב-31 באוגוסט, כשעוד באמת היה בלוג-דיי, בזמן שישבתי ליד המיטות של הילדים וחיכיתי שיירדמו. הייתי קצת בלחץ לסיים את הפוסט אבל איכשהו לא הצלחתי להתקדם איתו עד הסוף, ובינתיים כל מה שכתבתי נמחק וכבר חשבתי לרדת מזה כי יש לי רעיונות לעוד איזה עשרה פוסטים אז מתי אספיק הכל? בסופו של דבר החלטתי שאני כותבת פוסט לכבוד הבלוג דיי ויהי מה, גם אם זה באיחור של כמה ימים טובים.

מה זה בכלל הבלוג דיי הזה? ה-31 באוגוסט מוגדר כיום הבלוגים הבינלאומי (בגלל שבאנגלית התאריך הזכיר למישהו את המילה blog) ונהוג להמליץ בו על בלוגים אהובים. חשבתי וחשבתי מאיפה להתחיל. השאלה היא לא על מה להמליץ אלא אילו בלוגים איאלץ לוותר?! לאט לאט הגעתי להחלטה לכתוב על בלוגריות ישראליות שהכרתי ופגשתי השנה, אבל עדיין מדובר במספר לא מבוטל, עד שהחלטתי באופן סופי להמליץ על חמש בלוגריות שאני מאוד אוהבת ושיש לבלוג שלהן קווים משותפים לבלוג שלי. נאלצתי לוותר בכאב על כמה בלוגים אהובים ויקרים ללבי, אבל מכיוון שאני לא יכולה להתעלם מהם לחלוטין, אמליץ עליהם בקצרה בסוף הפוסט.

בלוגדיי

אז מוכנים? קבלו 5 המלצות לבלוג-דיי 2017:

חן יאקה שומרון

אני מודה, יש לי חולשה לבלוגים שיודעים להציג את החיים בצורה הכי אמיתית שיש, בלי להתייפייף ובלי לעצב את המציאות כדי שתתאים לגבולות המסך. את מה שאני מנסה לכתוב בין השורות, חן אומרת ישר בפרצוף. היא כותבת על האמהות בדיוק כפי שהיא, כולל היופי, הקשיים, האהבה והעייפות, כותבת על כל מה שלא סיפרו לנו. לפני כמעט 8 שנים, כשהפכתי להיות אמא, בקושי מצאתי ברשת עיסוק בקשיים שכרוכים בהורות, והייתי בטוחה שמשהו אצלי מקולקל. היום השיח הזה כבר לא נדיר כל כך, ובכל זאת אני מברכת על כל אחת שכותבת בכנות גם על הצד הפחות פוטוגני של האמהות, למרות שהבלוג של חן דווקא פוטוגני בטירוף!

נעמה אורבך

אני לא יודעת אם אפשר להסביר במילים מה יש בבלוג של נעמה, כי התחושה היא שמדובר בהרבה יותר ממילים ותמונות. בכל פוסט נעמה לוקחת את הקוראות לעולם של הרפתקאות ונוסטלגיה קסומה. כשהעולם שועט קדימה וקצת קשה להבין מה קורה מסביב, בבלוג של נעמה יש תחושה של בית, שאין מה לדאוג - זיכרונות הילדות שלנו עדיין כאן והם לא יברחו לשום מקום. הבלוג הזה נותן תקווה לחום ומשפחתיות בתוך כל הניכור של המסכים. אבקת הקסמים שכנראה יש לנעמה בכיס מורגשת בכל אות ואות בבלוג, היא כותבת בצורה כנה ומלטפת ששואבת אותי עמוק לתוך הקריאה, וכשאני מקבלת עדכון על פוסט חדש, אני מתרגשת כמו ילדה קטנה.

נועה קליין

נועה היא אחת הנשים המוכשרות שיצא לי להכיר. היא מאיירת בחסד, יצירתית בטירוף, בעלת ידי זהב וגם כותבת כשרונית. הבלוג שלה מלא בהפקות מרהיבות מצד אחד, ובפוסטים אישיים שחודרים עמוק ללב מצד שני. הפוסטים של נועה תמיד מצליחים לרגש אותי, גם כשמדובר בהדרכות אסתטיות ומוקפדות ובטח כשמדובר בכתיבה הכובשת על החיים האישיים שלה. מה שהכי מיוחד בבלוג של נועה הם האיורים הצבעוניים ומלאי החיים שלה, כאלה שמצד אחד הם הכי מציאותיים ומצד שני תמיד יש בהם קסם מרגש.

אביבית ירקוני כהן

אביבית היא בעיניי אמא למופת, אבל באמת. כשצוללים לתוך הפוסטים המופלאים שלה מבינים מהר מאוד שלא מדובר רק בצילומים יפים ובתוצרים יפהפיים, אלא יש שם משהו הרבה מעבר. בבלוג של אביבית יש הרבה דבק, וזה די הגיוני כי הוא מלא ברעיונות יצירתיים, אלב אני מדברת על דבק אחר, כזה שמגבש את כל בני המשפחה. כמעט כל פוסט עוסק במשהו שקשור לבית, למשפחה, לרגעי הביחד, ותמיד כשאני קוראת בבלוג הנפלא הזה אני מרגישה חמימות שמתפשטת בכל הגוף. לחובבי היצירה צפויה כאן הנאה מושלמת כי הרעיונות של אביבית מיוחדים ומקוריים, אבל גם מאוד נגישים וישימים.

שירה היא בשבילי כמו בלוגרית-תאומה. מכל הבלוגים שאני מכירה, הבלוג שלה מאוד מזכיר לי את הבלוג שלי. אני אוהבת את הרעיונות של שירה שתמיד יודעת להוציא את המיטב גם מנושאים שנראה כאילו מוצו מכל כיוון, ואיכשהו כשכל הבלוגריות כותבות על אותו נושא (כמו חופש גדול או חג שמתקרב), אני מרגישה שאצל שירה תמיד יש ערך מוסף ומשהו קצת אחר. שירה מפנקת בפרינטבלס משגעים, יש לה מדור מרתק על אמהות מרחבי העולם ואת ההמלצות שלה אף פעם לא כדאי לפספס. עכשיו יש אצלה גם הגרלה ממש שווה, אז תקפצו אליה לביקור.

והנה עוד כמה בלוגריות שפגשתי השנה ואני לא פחות ממאוהבת בבלוגים שלהן:

הבלוג העדין KarenB של קרן (שגם המליצה על טרונצ'ו לכבוד הבלוג-דיי, לכו לראות!)

הבלוג המטריף Evenyaru של שירה

המגזין מעורר ההשראה Miss Mandala של עמנואלה

הבלוג הצבעוני תלתלים של הילה

הבלוג המשמח שתיים סוכר של סיוון

הבלוג המופלא רואה עולם של מיכל

הבלוג נוטף הסטייל Roomer של תמר

הבלוג מעורר התאבון finger food של שרון

הבלוג הנפלא מורה בפיג'מה של ליאת

והבלוג המושלם Eshet Style של טליה

ויש עוד ועוד... אבל נשמור אותם לפעם אחרת :)

בלוג דיי (מאוחר) שמח!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page