top of page

עשר דרכים להירגע משגרת היומיום


השנה התחילה, נכנסנו לסוג של שגרה שכוללת השכמות, השכבות, ארוחות, מקלחות, פיזורים, איסופים, חוגים, סידורים ועבודה כמובן. זה כבר לא הטירוף של החופש הגדול אבל גם אין לנו בדיוק יותר מדי זמן למנוחה. מה גם שהחגים מתקרבים בצעדי ענק והנה עוד תקופה משוגעת שצריך לשרוד. אז בין הקיץ לסתיו, כמו שנאמר בשיר האהוב מפרפר נחמד, ניקח לעצמנו קצת זמן לעצמנו - השבוע בטרונצ'ו תעלה סדרת פוסטים בנושא "זמן אבאמא":

פוסט מס' 1 - עשר דרכים להירגע משגרת היומיום

אם אתם רוצים לקבל תזכורות אתם מוזמנים להירשם לעדכונים במייל, ולעקוב בפייסבוק ובאינסטגרם וככה לא תפספסו שום דבר. כל הקישורים נמצאים ממש כאן מצד ימין.

ועכשיו לענייננו - איך נרגעים משגרת היומיום?

בדרך כלל נענה לעצמנו שאין כזה דבר. הימים שלנו כל כך מטורפים ואנחנו עסוקים במיליון ואחד דברים ככה שגם אם כבר יש לנו זמן פנוי הוא בדרך כלל יוקדש למשימות שעדיין לא הגענו אליהן או מקסימום לרביצה מול הטלוויזיה. ובכל זאת, אם לא נרשה לעצמנו קצת להתפנק ולהירגע לפעמים, לא נצליח לשרוד את כל זה. היום בפוסט אספר לכם על 10 דרכים שעוזרות לי לקחת פסק זמן קצר, לנשום עמוק ולצבור עוד כוחות כדי להמשיך במירוץ החיים. כל אחת מהדרכים לא דורשת הרבה זמן או כסף ולכן מומלץ לגזור ולשמור אותן לשעת הצורך :) אתם מוזמנים כמובן לשתף בתגובות דרכים נוספות שעוזרות לכם להירגע (אני אזכיר לכם שוב בסוף)... 1. להתחיל את הבוקר בקפה ומאפה

אם אתם מאלה שהתמזל מזלם ויש להם זמן לשבת בבוקר בבית קפה אז לכו על זה! זו דרך רגועה, נעימה ושקטה להתחיל את הבוקר ולהתעורר לאט לאט אל האוטוסטרדה של העולם. אבל גם אם הבוקר שלכם קצת יותר לחוץ, אין כמו לעבור במאפייה או בבית הקפה האהוב עליכם (אני אישית לא עומדת בפני המאפים של רולדין) ופשוט ליהנות מפינוק שמישהו אחר הכין בשבילכם. אני יודעת שזה לא בריא וגם לא ממש חסכוני, והאמת שאני גם לא עושה זאת בכל בוקר. בדרך כלל אני אוכלת משהו זריז וטסה לעבודה, אבל כשאני מרגישה שאני חייבת פינוק קטן שייתן לי כוח לכל היום, זה בדיוק הדבר שסוגר לי את הפינה הזאת.

2. לשמוע מוזיקה

אצלי, ההבדל בין לעשות משהו עם מוזיקה ברקע או בלי, הוא הבדל של שמיים וארץ. גם כשאני עצבנית ולחוצה, ברגע שיש מוזיקה אני נרגעת ומצב הרוח שלי נהיה הרבה יותר טוב. בכל פעם שיש ברדיו שיר שעושה לי טוב בלב, אני פשוט מוסיפה אותו לפלייליסט וככה אני צוברת אוסף של שירים שעושים לי מצב רוח טוב. מה שטוב במוזיקה, זה שאפשר לעשות הרבה דברים תוך כדי, ככה שאם יש משימות שממש לא בא לי עליהן, אני פשוט שמה מוזיקה בקולי קולות (או באוזניות אם זה מחוץ לבית) והכול נהיה הרבה יותר קל.

3. לנסוע מחוץ לעיר

בתור מישהי שגדלה במושב, אני הכי מתגעגעת לטבע. הרבה שעות של נסיעות לבית הספר עברו עליי בעייפות ובבחילות, אבל לפחות היו את הנופים המדהימים שפיצו על הכול - השדות, ההרים, השינויים שעוברים על הטבע בכל עונה - זה היה אחד הדברים הנעימים שיש. עכשיו כשאנחנו גרים בעיר אני מרגישה שלפעמים אני חייבת הפוגה מכל הרמזורים והצפירות, ואז אני פשוט בורחת דרך אחת היציאות הפחות עמוסות היישר אל הנופים האהובים. השקט, הצמחייה, השמיים הרחבים, כל אלה פשוט מצליחים להרגיע אותי, ואז, אחרי כמה דקות של בריחה, אני חוזרת אל המציאות הרבה יותר שקטה :)

4. לקחת ארוחה בריאה לעבודה

אני מודה, אני לא מאלו שמשקיעים באוכל. בדרך כלל אני בכלל לא זו שמכינה את הארוחות לגן/בית הספר/עבודה, אבל כשאני יודעת שעומד בפניי יום ארוך וקשה בעבודה, אין דרך אחרת מבחינתי לעבור אותו בלי להשקיע בארוחות. זה יכול להיות סנדוויץ' שווה, סלט גדול ועשיר או תבשיל טעים. ברגע שמגיעה הפסקת האוכל אני מרגישה שאני מתמלאת באנרגיות של בריאות למשך שאר היום. אז נכון, נדרשת כאן השקעה, אבל לא היסטרית ובהחלט משתלמת!

5. לברוח אל מקומות רחוקים... בפינטרסט

יש לי לוח פינטרסט שמוקדש כולו לבריחה אל המקומות הכי מהממים, שקטים וחלומיים שאפשר לדמיין. נכון שאין לי ממש איך לברוח אליהם פיזית, אבל אם אני מרגישה שהלחץ והעומס עולים על גדותיהם, אני לוקחת לרגע הפסקה קטנה וצוללת אל עולם אחר שיש בו שקט, רוגע וזמן לקרוא מלא ספרים ולשתות מלא קפה :) לחיצה על התמונה תוביל אתכם אל הלוח שלי.

6. לשים לק

טוב, זה הכי שטחי ודבילי, אבל מה לעשות שזה זמן המנוחה שלי? אחרי שהילדים נרדמים ויש שקט בבית אני בוחרת לעצמי סדרה אהובה במחשב (מי אמר עונה 13 של "האנטומיה של גריי" ולא קיבל?) ופשוט נהנית מהשטות הזו. הכלים יכולים לחכות בכיור וכל עוד הלק לא יבש יש לי תירוץ מצוין לא לעשות כלום - פשוט לנוח, איזה כיף!

7. לצאת להליכה

אני ממש לא מחובבי הספורט. כל עוד יש לי זמן לשבת חסרת מעש, למה לבזבז אותו על מאמצים מיותרים? אבל לפעמים, אני קובעת בשבת בבוקר מוקדם מוקדם לצאת עם חברה טובה להליכה. ביום-יום אני לא מוצאת את הכוחות והזמן לעשות את זה, אבל בשבת כשאין לחץ ויש קצת שקט מכל המשימות זה בדיוק הזמן המתאים בשבילי, וככה אני מרוויחה על הדרך זמן של פטפוטים ועדכונים חשובים. נכון שתמיד מדברים על האנדורפינים וכל זה? אז זה באמת עובד! אני חוזרת הביתה במצב רוח טוב, עושה מקלחת טובה והיום מתחיל ברעננות ובמרץ!

8. לבהות בחלון

למרבה הבאסה, לא יוצא לי הרבה סתם כך לשכב ולנוח, אבל כשכן, אני הכי אוהבת לשכב על הספה בסלון ולהתבונן בעץ האזדרכת שנשקף מהחלון. אני לא יודעת להסביר את זה, אבל הפעולה המאומצת הזו פשוט נוסכת בי שלווה. יש לי חלום לצלם את העץ הזה פעם בחודש - זה עץ קלאסי כזה קלאסי שמשנה את המראה שלו לפי עונות השנה (כמו שאפשר לראות כרגע הוא מלא בעלים ירוקים ובפירות וממש עוד מעט הוא יתחיל להצהיב ולנשור). בקיצור, סתם פעולה פשוטה וחסרת חשיבות שעוזרת לי לנוח ולהירגע.

9. מקלחת מפנקת

אמבטיות אני לא ממש אוהבת אבל במקלחת אני מסוגלת להיתקע לא מעט זמן (סליחה כנרת!). המים החמים ששוטפים ממני את כל עמל היום זה הדבר הכי מרגיע שיש. בדרך כלל אני ממלאת את פעולות הניקיון הנדרשות ופחות משקיעה באקסטרא שמסביב, אבל אם ממש בא לי להתפנק אני לגמרי הולכת על זה. כל הקרמים והשמנים והמברשות עיסוי שמקבלים במתנה וכמעט אף פעם לא משתמשים בהם באמת - זה הרגע שלהם. אני שוכחת לכמה זמן מכל העולם ופשוט שוקעת בשקט שלי.

10. לשבת על ספסל ולקרוא ספר

לאחרונה הרבה אנשים סביבי מספרים לי שהם חזרו לקרוא! זוכרים את הקטע הזה של לדפדף עם היד ממש? אז זה! כן, לפעמים אני מחליטה לוותר על הפעולה החשובה של בזבוז הזמן באייפון ובמקום זה לקרוא ספר. זה יכול להיות ביציאה עם הילדים לפארק או בהמתנה מחוץ לבית הספר כשהם מסיימים את יום הלימודים וגם לפני השינה זה זמן מצוין (אבל אז רצוי שזה יהיה במיטה ולא על ספסל ברחוב). הפלא ופלא, אני מצליחה לסיים ספרים שלמים! מה שטוב אצלי זה שיש לי תכונה מדהימה - תוך שנה שנתיים אני שוכחת כמעט לגמרי מה מסופר בספר שקראתי, ככה שאין לי בעיה לקרוא ספרים שוב ושוב. אז כרגע חזרתי לספר האהוב הזה שקראתי פעם אחרונה אולי לפני 10 שנים, וזה פשוט כיף!

זהו, אלו עשרה דברים שעוזרים לי לעצור קצת ולהירגע מכל הטירוף של החיים המודרניים והמשוגעים שלנו. חלקם מטופשים יותר, חלקם מטופשים פחות. אתם מוזמנים לקחת מפה רעיונות ולהשתמש בהם גם בעצמכם, והאמת שאני הכי אשמח אם תשתפו כאן בתגובות מה עוזר לכם להירגע קצת ולאגור כוחות.

פנקו את עצמכם בפסק זמן...

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page