top of page

שמונה רעיונות לפעילויות לחנוכה


ברוכים הבאים לחגיגת חנוכה מטורפת בטרונצ'ו! כבר בחרתם מה לאכול במסיבה שלכם? עכשיו הגיע הזמן לחלק העיקרי - הפעילות! משחק, חידון, או אולי הצגה? אתם מוזמנים להשתמש בערכת "מדליקים וחוגגים" ולהרכיב לעצמכם את המסיבה הכי מדליקה שיש. בפוסט הקודם קיבלתם שמונה רעיונות שווים לכיבוד, ובפוסט הזה תמצאו רעיונות לפעילויות כל כך כיפיות שמתאימות לכל חגיגה. הפעם יש גם הרבה פרינטבלס שתוכלו להוריד לאחר הרשמה קצרצרה ממש כאן. אז מוכנים? פשוט תבחרו מבין הכרטיסים שבערכה מה בא לכם לעשות: יצירה, סביבונים, חידון, סרט, מסיבת ריקודים, תחרות הצגה או משחק. בואו נהנה יחד!

1. יצירה חרוזי גיהוץ הם אביזר שראוי שיהיה בכל בית. הם מספיקים למיליון יצירות, הם מעסיקים ילדים (ומבוגרים) שעות ואפשר לעשות איתם כל כך הרבה דברים! אה כן, הם גם מתפזרים לכל עבר ולוקח שנים לאסוף אותם מהרצפה, אבל אפשר לעמוד במחיר הזה, לא? בכל מקרה, בגרסת חנוכה אפשר ליצור איתן מגוון צורות - סביבונים, חנוכיות, סופגניות, כדים, מטבעות, נרות ועוד ועוד, ולהדביק מאחורה מגנטים ככה שאפשר לשמור אותם למזכרת נחמדה על המקרר. אם תתנו לילדים ליצור בצורה חופשית ולא לפי תבנית כלשהי, תתפלאו איך הם יפתיעו אתכם ביצירות מופלאות!

2. סביבונים

אף פעם לא יימאס מהמשחק הזה. גם בתור אישה מבוגרת אני מוצאת עצמי נהנית לסובב את הסביבונים שוב ושוב, ותמיד אנחנו מנסים למצוא אתגרים כמו לסובב אותם הפוך, לסובב כמה ביחד בלי שייגעו אחד בשני ועוד כל מיני שטויות. המשחק שכאן מוסיף עוד אתגר קטן ואפשר לשבת ולשחק בו בלי להרגיש שהזמן עובר, הוא כל כך פשוט וכיפי. הרעיון הוא שכל משתתף מסובב בתורו את הסביבון על לוח המטרה ומקבל את מספר הנקודות שעל העיגול עליו נעצר הסביבון. כדי להכין את המשחק מורידים ומדפיסים את לוח המטרה, גוזרים את חלקי הלוח (משאירים מעט שוליים), ומחברים את ארבעת החלקים זה לזה לקבלת לוח עגול. עכשיו אפשר לשחק בכיף!

3. חידון

חנוכה הוא חג עתיר היסטוריה ומנהגים, מה שאומר שאפשר למצוא ברחבי הרשת מגוון של חידונים על החג ברמות קושי שונות. את החלק הזה אשאיר לכם, אבל כדי לשדרג את החידון, אפשר להכין לכל משתתף ומשתתפת כיס-סביבון עם השם הפרטי ועל כל תשובה נכונה מקבלים מטבע שוקולד שאפשר לשמור בכיס המתוק. אם אתם מחפשים פעילות רגועה ומהנה, זה בדיוק מה שיקרה כאן, ועל הדרך זו הזדמנות מצוינת ללמוד דברים חדשים. מורידים את הקובץ להדפסה, גוזרים את החלקים שבדף ומדביקים אותם זה לזה, כותבים את שמות הילדים ומתחילים בחידון!

4. סרט

הכי הכי כיף בעולם להתכנס בערב קר לצפייה משפחתית בסרט טוב. כדי להיכנס לאווירה אפשר לבחור יחד את הסרט ולהכין כרטיסי כניסה, אפשר גם להשתמש בפרינטבל הזה ליצירת קופסאות פופקורן חמודות, וכמובן שחשוב לזרוק המון כריות ושמיכות על הספה ולהתכרבל יחד. כדי לשדרג את החוויה, תוכלו לשחק במשחק בינגו מהנה: מחלקים לכולם לוח בינגו (שאפשר להוריד כאן) ומסמנים עליו דברים שמופיעים במהלך הסרט כמו נסיעה, גשם, בעל חיים ועוד. אם אתם מאלה שנרדמים כנראה שתפסידו במשחק כי מי שיסמן ראשון שורה, טור או אלכסון של חמש משבצות, ינצח! כדאי להישאר ערניים...

5. מסיבת ריקודים

בחורף כל כך קר שאין יותר מדי חשק להזיז את הגוף, אבל אם נרים את עצמנו בידיים, נשמיע מוזיקה כיפית בפול ווליום ונעשה קצת שמח, נתחמם בקלות ונחסוך חשמל על הדרך. סתם, אבל באמת שמסיבת ריקודים זה אחד הדברים שפשוט כיף לעשות ביחד - להשתולל, להשתטות ולשכוח מהעולם. אם רוצים לקחת את העניין ברצינות אפשר להכין מראש רשימת השמעה של שירים שנבחרו על ידי בני המשפחה. מורידים ומדפיסים את הטבלה, שואלים כל אחד ואחת לצלילי איזה שיר הם היו רוצים לרקוד (אפשר כמובן לבחור יותר משיר אחד, כמה שיותר יותר טוב), ומשתגעים יחד בכיף גדול!

6. תחרות

זוכרים את המשחק הזה שקושרים בו חוט עם נר סביב המותניים וצריך להשחיל את הנר לבקבוק? (יש שם למשחק הזה? נר בבקבוק או משהו יצירתי שכזה?). אז בואו נקפיץ את המשחק לטורניר משפחתי: בכל פעם זוג משתתפים מתחרים ביניהם מי יצליח להשחיל את הנר ראשון, והמנצח ישחק מול המשתתף הבא. מי שינצח בסיום הטורניר יקבל עיטור ניצחון שאפשר להוריד מכאן ולהדפיס. כיף גדול!

7. הצגה

ילדים משוגעים על הצגות. בגילאים מסוימים זה בעצם מה שהם עושים רוב היום - נכנסים לעולם משלהם ומשחקים שהם מלכה, נסיך, שוטר, רופאה או וונדר-וומן. אצלנו בבית התפתחה לה מסורת בה הילדים מכינים בכל שנה הצגה לחנוכה. פעם זה רבי קלמן וחנה זלדה, פעם זה סיפור המכבים ולפעמים זה סתם סיפור שלא קשור לכלום. אחת ההצגות שהכי מייצגות את חנוכה בעיניי ומחזירה אותי לזיכרונות ילדות נעימים, זה הסיפור על גברת קרש ומר מערוך מ"פרפר נחמד" בכיכובם של אפי ועוזי האגדיים. החלטתי לעשות מעשה ולהכין את דמויות הסיפור בגרסה להדפסה, כדי להציג עם הילדים בחג. אז נכון שהן קצת מזכירות מלכות דראג ופחות את כוכבי הפסטיגל, אבל עדיין זאת נראית לי אחלה אלטרנטיבה להצגות הילדים המוגזמות של חנוכה, לא? ;-)

8. משחק

אם אתם מחפשים פעילות מנצחת, כזו שיש בה גם גיבוש, גם אתגר וגם הזדמנות להשתולל ולצחוק, משחק טוב תמיד יעשה את העבודה. הפעם ננצל את נרות החנוכה למשחק משימות מהנה. איך משחקים? אחרי שמדליקים את נרות החנוכייה מתחילים לבצע את המשימות שבכרטיסים בזו אחר זו, במטרה להספיק כמה שיותר משימות עד שהנרות ייכבו. את המשימות יש לבצע באופן קבוצתי ככה שנדרש כאן לא מעט שיתוף פעולה. חלק מהמשימות קשורות לחנוכה, וחלק סתם יאתגרו אתכם, אבל ההנאה מובטחת לגמרי. כדי להכין את המשחק צריך להדפיס ולגזור את כרטיסי המשימות, להכין מראש את כל החפצים שישמשו למילוי המשימות, ולהדליק חנוכייה כמובן!

מקווה שתיהנו מכל רגע בחג המשגע הזה! אשמח לשמוע על החוויות שלכם בתגובות למטה :)

טירוף של חנוכה בטרונצ'ו!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page